abc4dogs
Το abc4dogs θέτει τις σωστές βάσεις ώστε να εξασφαλίσει αρμονική συμβίωση για τον ιδιοκτήτη και τον τετράποδο φίλο του. Χρησιμοποιώντας την δοκιμασμένη μέθοδο της θετικής εκπαίδευσης, διαπλάθουμε τον χαρακτήρα του σκυλιού ακόμα και από την ηλικία των δύο μηνών, χωρίς τη χρήση βίας (πνίκτη, ηλεκτρικών κολλάρων και άλλων μέσων) που θέτει σε κίνδυνο τόσο την ψυχική όσο και την σωματική υγεία του ζώου.
Η θετική εκπαίδευση δεν έχει όρια. Όπως είπαμε παραπάνω μπορεί να ξεκινήσει από δύο μηνών αλλά απευθύνεται και σε ενήλικα σκυλιά. Στόχος της είναι η υπακοή του σκύλου σε ένα πλήθος εντολών και ταυτόχρονα η αντιμετώπιση προβλημάτων όπως τουαλέτα, άγχος αποχωρισμού, εξοικείωση με το αυτοκίνητο, τράβηγμα στη βόλτα, ενόχληση προς τους επισκέπτες, φοβική συμπεριφορά και πλήθος άλλων.
Μέσα από τη σκιαγράφηση του προφίλ του κατοικίδιού σας μπορούμε να φθάσουμε πιο άμεσα στη λύση του προβλήματος που σας βασανίζει, γιατί πλέον γνωρίζοντας το πρόβλημα μπορούμε να σχεδιάσουμε και την αντιμετώπισή του.
Ενέργειες σε περίπτωση κακοποίησης ζώου
Σκύλος με μυαλό μικρού παιδιού!
Ο νόμος 3170 για ζώα συντροφιάς
Κόλει καταλαβαίνει 1022 λέξεις
Μάθημα ανθρωπιάς από ένα ζώο.....
Σκυλί στην Ιαπωνία αρνείται να αφήσει πίσω το φίλο του
Ο ΦΟΒΟΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε μια έρευνα από επιστήμονες σε ποντίκια εργαστηρίου, το πείραμα ήταν το εξής: σε ποντίκια κλεισμένα σε ένα χώρο, προηγούταν ένα ηχητικό σήμα και έπειτα ακολουθούσε ηλεκτροσόκ, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αίσθημα φόβου. Στη συνέχεια άλλαξαν το χώρο παραμονής το ποντικιών, όπου συνέχιζαν να εφαρμόζουν, στα υπό παρακολούθηση ζώα, το ηχητικό προειδοποιητικό σήμα του ηλεκτροσόκ. Τα ποντίκια, ανακαλώντας το συναίσθημα του φόβου, πανικοβάλλονταν μέχρι που απέβαλλαν το συναίσθημα του πανικού νοιώθοντας μια χαρά στο καινούργιο τους περιβάλλον. Όταν όμως επέστρεψαν στο χώρο όπου δέχονταν το ηλεκτροσόκ, το ηχητικό σήμα διέγερσης ήταν αρκετό ώστε να ξυπνήσει τις άσχημες μνήμες και να τα βάλει πάλι σε διάθεση καταρράκωσης και πανικού. Το πείραμα αποδεικνύει ότι ο φόβος αποκτά μνήμη και καταγράφεται στον εγκέφαλο του ζώου ,έτσι ώστε όταν βρεθεί σε παρόμοιες καταστάσεις ανακαλεί τις ζοφερές αναμνήσεις καταλαμβάνεται από φόβο και συναφή συναισθήματα, οδηγείται σε πανικό και αγωνία, κατακλύζεται από ορμόνες που του δίνουν «λανθασμένα» μηνύματα ότι η ζωή του απειλείται και ότι πρέπει να την υπερασπιστεί. Η καταγραφή και αποθήκευση στην μνήμη των συναισθημάτων του φόβου είναι αθροιστική και αποκτά τη μορφή γενίκευσης. Έτσι το ζώο αναπτύσσει στρατηγικές στη διαχείριση και αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων που όμως μπορούν να πυροδοτηθούν με το παραμικρό. Αν λοιπόν εγώ εκθέτω ένα ζώο συνέχεια σε καταστάσεις φόβου – απειλής – αβεβαιότητας, καθώς και του δημιουργώ ένα σύστημα «εχθρικού» περιβάλλοντος, τότε ερεθίσματα όπως κινήσεις (οπτικά), φωνές (ηχητικά), συχνές τιμωρίες, ακόμα και αν πάψουν κάποια στιγμή να εφαρμόζονται, είτε γιατί ο χώρος που πρωτοέγιναν βίωμα παραμένει ο ίδιος είτε γιατί προηγούνται στερεότυπα ερεθίσματα (σήκωμα του χεριού), δημιουργούν της ίδιας έντασης συναισθήματα φόβου. Το ζώο θα βιώνει καθημερινά το άγχος και ο οργανισμός και η υγεία του (σωματική και πνευματική) θα καταπονείται, θα εξασθενεί (μείωση της άμυνας – πτώση του ανοσοποιητικού), θα γίνει υπέρ ευαίσθητο στις αντιδράσεις του (με τάσεις επιθετικότητας), μέχρι να καταρρεύσει (nervous breakdown). Το συμπέρασμα απλό. Μην τιμωρείται! Με την τιμωρία δεν προκαλείται μάθηση. Η τιμωρία προκαλεί φόβο. Ο φόβος είναι συναίσθημα. Όταν το ζώο λειτουργεί με το συναίσθημα, κλείνει η λογική του, άρα δε σκέφτεται- δε μαθαίνει. Ίσως πρόσκαιρα σταματήσει κάποια μη επιθυμητή συμπεριφορά, όχι όμως γιατί έμαθε να μην την κάνει, αλλά γιατί φοβάται να τη κάνει. Τεράστια η διαφορά. Εν κατακλείδι, όταν ένα ζώο αντιλαμβάνεται ότι η ζωή του τίθεται σε κίνδυνο βιώνοντας καθημερινά το φόβο θα αποφασίσει να τη υπερασπιστεί! Και όσο πιο συχνά τιμωρείται, τόσο πιο συχνά θα πυροδοτούνται οι μηχανισμοί άμυνάς του με το παραμικρό. Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση..και μάλιστα η απροειδοποίητη!
|
Επικίνδυνες ράτσες ή επικίνδυνη εκπαίδευση Μερικές ράτσες σκύλων έχουν χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερα επικίνδυνες. Πολλοί πιστεύουν ότι η κληρονομικότητα είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για τον χαρακτήρα ενός σκύλου και ότι μερικές ράτσες ήταν, είναι και θα είναι πάντα επικίνδυνες. Προσωπικά, δεν κατάφερα ποτέ να ασπαστώ αυτό τον τρόπο σκέψης και οι παρακάτω έρευνες ενισχύουν την αίσθηση μου ότι βρίσκομαι στο σωστό μονοπάτι σκέψης. Στο πανεπιστήμιο της Cordoba Ισπανίας έγινε έρευνα για τα αίτια της επιθετικότητας των σκύλων, που περιλάμβανε και τις ράτσες που θεωρούνται επιθετικές, όπως τα Ροτβαιλερ και τα Πιτ Μπουλ και κατέληξε στο συμπέρασμα οτι ο κύριος λόγος για την επιθετικότητα των σκύλων είναι η συμπεριφορά του ιδιοκτήτη προς το σκύλο και όχι η ράτσα του σκύλου. Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε εκδήλωση επιθετικότητας από τα σκυλιά, στις παρακάτω περιπτώσεις: • Εκπαίδευση σκύλου από εκπαιδευτή με απουσία ή μη συμμετοχή του ιδιοκτήτη Μελετηθήκαν συνολικά 711 σκυλιά(354 αρσενικά και 357 θηλυκά) από τα οποία τα 594 ήταν καθαρόαιμα και τα 117 ημίαιμα, όλα μεγαλύτερα του ενός έτους. Μερικές από τις ράτσες που χρησιμοποιήθηκαν στην μελέτη ήταν: Μπούλ Τεριε, Πιτ μπουλ, Μπόξερ, Ροτβαιλερ, Ντομπερμαν, Δαλματίας, Σέττερ Ιρλανδίας, Γκολντεν Ρετριεβερ, Λαμπραντορ Ρετριεβερ, Μινιατουρα Πουντλ, Τσιουάουα, και Γαλλικό Μπουλντοκ. • Η ράτσα Από τα παραπάνω εξαιρείται η σπάνια περίπτωση σοβαρού προβλήματος υγείας, που οδηγεί σε επιθετικότητα και είναι γνωστό ότι υπάρχει ως πιθανότητα ασχέτως ράτσας. Με αυτό ασχολείται μια άλλη έρευνα, που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια στην Αμερική. Ο σκοπός της έρευνας ήταν να ανακαλύψει τα αποτελέσματα της χρήσης επιθετικών μεθόδων επίδειξης κυριαρχίας, στην συμπεριφορά επιθετικών σκύλων και να διερευνήσει τα επίπεδα ασφάλειας αυτών που τις χρησιμοποιούν. • χτυπάμε ή κλωτσάμε τον σκύλο για την ανεπιθύμητη συμπεριφορά που επέδειξε (43% των σκύλων αντιδρά επιθετικά) Η επικεφαλής της έρευνας Meghan E. Herron κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι παραπάνω μέθοδοι προκαλούν φόβο στο σκύλο και αυξάνουν τις πιθανότητες να επιτεθεί ο σκύλος , όχι μόνο στους ιδιοκτήτες του, που επιδεικνύουν αυτή την συμπεριφορά, αλλά και σε άλλους ανθρώπους. Διαβάζοντας αυτή την έρευνα βλέπουμε πως οι σκύλοι που μεγάλωσαν με επιθετικές μεθόδους εκπαίδευσης, έγιναν επιθετικοί. Οι επιθετικοί ιδιοκτήτες έχουν επιθετικούς σκύλους, τονίζει η έρευνα. Όταν στους ίδιους αυτούς επιθετικούς σκύλους χρησιμοποιήθηκαν θετικές μέθοδοι εκπαίδευσης, το ποσοστό επιθετικής αντίδρασης ήταν πολύ μικρό, όπως φαίνεται και παρακάτω και συγκεκριμένα η εκπαίδευση με κλίκερ είχε μηδέν επιθετικές αντιδράσεις: • Εκπαίδευση με κλίκερ (0%των σκύλων αντιδρά επιθετικά) Συμπερασματικά λοιπόν, και σύμφωνα με τις παραπάνω έρευνες, η συμπεριφορά μας απέναντι στο σκύλο ευθύνεται πολύ περισσότερο από την κληρονομικότητα για την επιθετικότητα των σκύλων, που χαρακτηρίζουμε ως επικίνδυνους. Με επιθετικές μεθόδους αντιμετώπισης το πρόβλημα της επιθετικότητας δεν λύνεται, αντίθετα προκαλείται και τουλάχιστον στο 25% των περιπτώσεων κινδυνεύουμε πολύ σοβαρά να υποστούμε επίθεση, επιδεινώνοντας ταυτόχρονα το πρόβλημα. Αντίθετα, η εκπαίδευση με κλίκερ δεν προκαλεί επιθετικότητα, και ακόμη και τα επιθετικά σκυλιά δεν αντιδρούν επιθετικά σε αυτή. Αναρωτιέμαι μήπως τελικά, οι ράτσες που είναι χαρακτηρισμένες ως επικίνδυνες, είναι οι ράτσες που απλά έχουν ισχυρά ένστικτα φύλαξης, κυνηγιού κτλ, και μεγάλο όγκο ή δύναμη. Ίσως οι άνθρωποι να φοβήθηκαν τα χαρακτηριστικά αυτά και για να μπορέσουν να τα ελέγξουν θεώρησαν ότι θα πρέπει να περάσουν πρώτοι στην επίθεση (το λεγόμενο: να τους σπάσουν τον τσαμπουκά) και έτσι έβγαλαν στην επιφάνεια τις επιθετικές αντιδράσεις, που θα είχε κάθε δυνατός σκύλος ύστερα από τόση πίεση και επίθεση, καταφέρνοντας τελικά απλά και μόνο να επιβεβαιώσουν τους φόβους τους! Επικίνδυνες ράτσες ή επικίνδυνη εκπαίδευση λοιπόν? Κανδρή Εύη
|
|
Η συμπεριφορά των ζώων πριν από σεισμούςΗ παρατήρηση της συμπεριφοράς των ζώων ως ένδειξη για πιθανή σεισμική δραστηριότητα υφίσταται από την αρχαιότητα: (Αποσπάσματα από το βιβλίο του ερευνητή σεισμολογίας κ. Άκη Τσελέντη "Σύγχρονη Σεισμολογία", εκδόσεις Παπασωτηρίου) |
Μεταφραστής... γαβγίσματος! Μια πρωτότυπη συσκευή που καταγράφει και στη συνέχεια μεταφράζει το γάβγισμα σε φράσεις παρουσίασε η ιαπωνική εταιρεία παιχνιδιών Takara Tomy στη Διεθνή Εκθεση Παιχνιδιών 2009 του Τόκιο. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το Bowlingual Voice, όπως ονομάζεται, βάσει της συχνότητας του γαβγίσματος ανιχνεύει έξι βασικά συναισθήματα - χαρά, λύπη, προσοχή, ανάγκη για χάδια ή φαγητό, ευτυχία και θυμό - μεταφράζοντας τα στη συνέχεια σε μια συγκεκριμένη φράση, όπως π.χ. «παίξε μαζί μου», «άσε με ήσυχο», «είμαι στενοχωρημένος». Η διαφορά του συγκεκριμένου μεταφραστή από προηγούμενους εντοπίζεται στη δυνατότητα προφορικής ανακοίνωσης του αποτελέσματος μέσω ενός ηχείου, όπως επίσης και μέσω μιας μικρής ευκρινούς οθόνης. Παρ' όλα αυτά, η ακρίβεια του εμφανίζεται μεγαλύτερη σε σκύλους μεγαλύτερης ηλικίας οι οποίοι έχουν ήδη διαμορφώσει τον κώδικα επικοινωνίας τους. To Bowlingual Voice αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία γύρω στα τέλη Αυγούστου στην ιαπωνική γλώσσα προς 150 ευρώ. Για την ώρα, πάντως, η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει κατά πόσο μέσα στους επόμενους στόχους της θα ήταν ίσως η δημιουργία ενός αγγλικού μοντέλου το οποίο θα κάνει την εμφάνιση του και σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
|
Από τη Ρανιώ Νιζαμίδη Τα φώτα σβήνουν σε δέκα λεπτά. Ο ένας μπαίνει στο κελί του και ο άλλος στο κλουβί του - που βρίσκεται μέσα στο κελί του πρώτου. Δίνουν ένα εγκάρδιο high five (με δεξί χέρι και δεξί μπροστινό πόδι αντίστοιχα) και πέφτουν για ύπνο. Αύριο πρέπει να είναι ξεκούραστοι και σε ετοιμότητα στην τάξη, γιατί είναι η σειρά τους να πουν μάθημα. Να δείξουν δηλαδή στον δάσκαλο που έρχεται μία φορά την εβδομάδα από την έξω πόρτα ότι έμαθαν όσες εντολές υπακοής έπρεπε. Ξέρουν ήδη 38, τους μένουν άλλες 44, ώσπου να χωριστούν οι δυο τους.Περισσότερα |